1 Temmuz 2010 Perşembe

La Pissaladiere (Klasik Fransız mutfağına ait Soğanlı-Kaparili-Zeytinli Pizza)



Tarifine geçmeden önce bir hataya sebep olmamak için şu açıklamayı yapma gereği hissediyorum. Fotoğraf yemek kitabından çekilmiş bir fotoğraftır, ben kendi yaptığımın resmini çekmeyi unuttuğum için bunu özellikle belirtmek istedim. Lezzeti çok güzel olduğu için yayınlamadan geçemezdim:)

Hamuru için:

225 gr un (ben 100 gr kepekli un + 125 gr normal un kullandım)
115 gr tereyağ
2 yemek kaşığı karışık kuru baharat (nane, kekik, pul biber, biberiye...)
1 fiske tuz
Soğuk su (miktarını kıvamına göre ayarlayın)

Tüm malzemeler bir kapta yoğrulur, tart hamuru kıvamında hazırlanır.(yarı sert)
180 derece fırında önce tartın üzerine ağırlık konarak 15 dakika pişirilir.(yağlı kağıdın üzerine kuru bakliyat koymak yeterli olur) Tart hamurunun kabarmaması için yapılan bir işlemdir. Kağıt ve ağırlıklar alınıp üzeri pembeleşene kadar bir 10 dakika daha pişirilir.

İç Malzeme:

2 büyük soğan, jülyen doğranmış
4-5 diş sarmısak, doğranmış
45 ml sıvıyağ, kavurmak için(ben soğanı suyla kavururum, bu yemekte sıvıyağ kullanmadım)
1/4 tatlı kaşığı muskat rendesi(tozu)
1 kutu doğranmış domates
1 tatlı kaşığı şeker
1 çorba kaşığı kuru nane
tuz-karabiber
75 gr siyah zeytin, doğranmış
2 yemek kaşığı dolusu kapari
Üzeri için doğranmış maydanoz

Soğanlar ve sarmısak 10 dakika kavrulur, Muskat rendesi eklenir.
Domatesler, şeker, kekik, tuz ve karabiber eklenerek 10 dakika daha suyunu çekene kadar pişirilir.
Ocaktan alınıp soğumaya bırakılır. Soğuduktan sonra zeytin ve kapari eklenir. Pişen tartın üzerine malzeme yayılıp, ızgara ayarında 5 dakika fırında tutulur.Servis ederken taze maydanoz konur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder